تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

حجت‌الاسلام مظفری اخیراً در خبری عنوان کرده‌اند که علت توقف اجرای احکام دادگاه فساد شورا و شهرداری تبریز، اعمال مواد 474 و 477 آیین دادرسی کیفری و اعاده‌ی دادرسی است.


ایشان گفته‌اند: «دادگستری آذربایجان شرقی مصمم است #به_محض بررسی پرونده و اعاده‌ی آن برابر مقررات و #با_قاطعیت_تمام نسبت به اجرای حکم که مورد انتظار مردم است، اقدام کند و به وعده‌ی خود مبنی بر معرفی و اجرای حکم درباره‌ی محکوم علیهم پرونده شهرداری و شورای شهر تبریز، عمل خواهد کرد.»


این اظهارات در صورتی است که چندین ابهام وجود دارد:


۱. دلیل تعلل در اعلام عمومی رأی قطعی دادگاه تجدید نظر در فاصله‌ی زمانی صدور حکم قطعی تا موافقت با اعاده‌ی دادرسی چه بوده است و چرا به محض صدور حکم اعلام نشد؟ با توجه به این‌که در آن مقطع هم در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی ضمن اعلام اینکه «هیچ منع قانونی برای اعلام رأی داگاه وجود ندارد»، قول اعلام عمومی آرای صادره داده شد، بفرمایند که مسئولیت این تعلل بر عهده‌ی چه کسی است؟


۲. آیا در دادگستری استان با همه‌ی درخواست‌ها مبنی بر اعاده‌ی دادرسی موافقت شده و پرونده برای صدور دستور به رئیس قوه‌ی قضائیه ارجاع می‌شود؟ اگر این‌طور نیست، ادله‌ی دقیق موافقت با درخواست مذکور و مسئول این موافقت و اشخاص دخیل در آن اعلام شود.


۳. مدت زمان درخواست اعاده‌ی دادرسی تا موافقت با آن، چه اندازه بوده است و آیا همه‌ی پرونده‌هایی که درخواست  اعاده‌ی دادرسی دارند (چه در دادگستری استان و چه توسط رئیس قوه‌ی قضائیه) در همین میزان وقت رسیدگی می‌شوند؟ 


۴. روند دادرسی دوباره‌ی این پرونده، از چه زمانی آغاز خواهد شد و اطلاع‌رسانی نسبت به مراحل این پرونده، از چه طریقی و در چه سطحی انجام خواهد گرفت؟ و دادگستری با توجه به تجربه‌ی تلخ گذشته، چه تدبیری برای شفاف‌سازی روند دادرسی دارد؟


۵. آیا این امکان وجود دارد که اشخاص یا اتهاماتی که احیاناً در روند دادرسی قبلی از قلم افتاده بودند، در دادرسی دوباره این پرونده، بر آن افزوده شوند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۱
علی سلیمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی