تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها



مدیرعامل پیشین سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در یک گفتگو با فرافکنی مسئولیت تخریب گلزار شهدا گفته است: «در طرح یکسان‌سازی در عمل انجام شده قرار گرفته بودیم، محیط را آماده کرده بودند، ما فقط طرح ابلاغی را اجرا کردیم، این طرح هم‌اکنون در قسمت بایگانی سازمان آرامستان‌ها موجود است، کلیۀ طرح‌ها و ابلاغیه‌ها از طرف بنیاد شهید و رضایت‌نامه خانواده‌های شهدا
  ارسال می‌شد.»

 

فرخ جلالی این‌ها را در حالی عنوان کرده است که او وقتی سوار بر ماشین تخریب، قطعۀ پایینی گلزار شهدای وادی رحمت را به برهوتی از سنگ تبدیل می‌کرد، نه تنها گوشش به هیچ نقد و پیشنهادی بدهکار نبود، بلکه در اهانتی آشکار علت این نقدها را «به خطر افتادن منافع منتقدان از اجرای طرح یکسان‌سازی» عنوان می‌کرد و حاضر به هیچ گفتگویی در این زمینه نبود. او یکه‌تازی‌هایش را به جایی رسانده بود که حتی عکس‌برداری در محوطۀ گلزار شهدا را ممنوع کرده بود.

 

جلالی علیرغم اینکه مدعی است برای گلزار شهدا طرح مشخصی وجود داشت که به امضای تمامی خانواده‌های شهدا رسیده بود، هیچ‌گاه نتوانست از طرح مورد ادعایش نسخه‌ای حتی برای کسانی که از امضای آن‌ها خبر می‌داد ارائه کند. علاوه بر این در روند اجرای عملیات عمرانی بارها و بارها طرح عوض شد.

 

او علاوه بر یکسان‌سازی قطعۀ پایین گلزار وادی رحمت، اقدام به انجام عملیات عمرانی در قطعۀ بالایی کرد اما مدعی بود عملیات منحصراً مسقف‌سازی است و هیچ اقدام دیگری فعلاً قرار نیست انجام شود. کار مسقف‌سازی آغاز شد اما خیلی زود به حال خود رها گردید تا مزارها زیر آوار عملیات عمرانی و در میان گل و لای و سیمان و آهن، با شرایطی روبرو شوند که هیچ‌کس نتواند وضعیت موجودشان را تحمل کند و اکنون چند سالی است که قطعۀ بالا در وضعیت رهاشدگی و بلاتکلیفی است؛ و نه خبری از سقف است و نه شرایط مزارها امکان ادامه با وضع موجودشان دارند.

 

جلالی در این مصاحبه، به جای پاسخگویی در قبال خسارت تاریخی تخریب گلزار شهدا، علاوه بر سلب مسئولیت از خود حتی از در انتقاد درمی‌آید و نقدهای بر طرحی که خودش اجرا کرده است وارد می‌کند و پیشنهاداتی هم برای احیای حجله‌های مزار شهدا می‌دهد! نقدهایی که پیش‌تر علتش را «به خطر افتادن منافع منتقدان یکسان‌سازی» عنوان می‌نمود.

 

او در حالی در این مصاحبه از فروش حجله‌های شهدا برای مخارج طرح یکسان‌سازی گفته است که در دوران مدیرعاملی‌اش از انتقال سنگ مزار، حجله‌ها و آثار شهدا به موزه و احیای دوبارۀ آن‌ها در موزۀ شهدا می‌گفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۸
علی سلیمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی