تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

معاون فرهنگی شهرداری تبریز به هاتف شهر آماده‌باش داده است تا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال گذشتۀ میلادی را به صورت طرح‌های بنری آماده کنند و  در جمعۀ پیش‌ رو در محوطه و اطراف مصلی نصب نمایند. قرار شده  همۀ اقدامات روتین و سالانۀ شهرداری را به صورت متری در این طرح‌ها بیاورند و این را به اسم گزارش فعالیت‌های اختصاصی شهرداری برای «تبریز 2018» به خورد مردم بدهند.


حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خطبه‌های  دو هفته پیش نمازجمعۀ تبریز گفته بود: «به جز برنامۀ مراسم رسمی در اجرای این طرح‌ها حداقل چیزی ما ندیده‌ایم. از این‌رو به مسئولان ذیربط از جمله مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان پیشنهاد می‌کنیم تا در مجامع عمومی و تریبون نمازجمعه توضیح دهند که از این 100 طرح کدامش اجرا شد؟ چه مقدار اعتبار برای این رخداد فرهنگی اختصاص یافته است و چه میزان اعتبار هزینه شد؟»


این اقدام در واقع پاسخی است به دعوت امام جمعۀ تبریز. می‌خواهند بر ناکرده‌هایشان هزینۀ چند صد متر مربع بنر و اتلاف چهل پنجاه میلیون تومان پول بیت‌المال را هم بیفزایند و آنچه را که مردم این شهر ندیده‌اند و حس نکرده‌اند به صورت متری به مردم بقبولاند.


شهرداری اگر کارنامۀ روشنی در خصوص «تبریز 2018» دارد برای ارائه‌اش نیازی به هزینه‌های بی‌خود نیست. علاوه بر اینکه تریبون نمازجمعه و صدها تریبون در مساجد، هیئات، مجامع فرهنگی و دانشگاه‌های این شهر به صورت مجانی در اختیار آن‌هاست، هر شب بهترین و پربیننده‌ترین ساعت شبکۀ استانی دربست مال شهرداری است و می‌تواند آنجا گزارش‌هایی بسیار دقیق‌تر و مفصل‌تر ارائه دهد. رادیو هم روزانه چند ساعت در اختیار استودیو شهرداری قرار داده است و ده‌ها رسانۀ مجازی و کاغذی از پایگاه خبری گرفته تا سایت‌های متعدد اطلاع‌رسانی و ده‌ها اکانت و کانال در شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها هم در خدمت شهرداری است.


بر امام‌جمعۀ محترم فرض است که هرچه سریع‌تر جلوی این رویۀ ناصواب و اتلاف بیت‌المال را بگیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۰
علی سلیمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی