تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها


«با توجه به اینکه کارگران کارخانه کمپرسورسازی تبریز حدود 4 ماه حقوق معوقه دارند و در تنگنای شدید مالی هستند و هیچگونه اقدامی از طرف مدیران این کارخانه برای حل مشکلات مالی کارگران زحمتکش صورت نمی‌گیرد و با توجه به قرار گرفتن در ماه ضیافت الهی و نیاز مبرم کارگران این کارخانه به حمایت از طرف این سازمان خیر، خواهشمند است دستور فرمائید در صورت امکان حداقل جیره مناسب غذایی به کارگران این کارخانه اختصاص داده شود.»


این بخشی از نامه‌ی کارگران مستاصل کمپرسورسازی تبریز خطاب به رئیس کمیته امداد بعد از ناامیدی از دریافت دستمزد چهارماه کارشان است. اضطرار بعد از سه هفته پی‌گیری بی‌نتیجه‌ی حقوق، تا آن‌جا پیش رفته که وادارشان کرده است از کمیته‌ی امداد طلب یاری کنند و درخواست تامین جیره‌ی غذایی نمایند! می‌گویند کاری کنید که از گرسنگی تلف نشویم!


درماندگی کارگران تا این حد، یعنی حضرات مسئولین عرضه ندارند مشکل این 120 کارگر را در حد تامین خوراک خانواده‌هایشان حل کنند. با این اوصاف پیشنهاد می‌شود به این کارگران هم مثل کارگران بخت‌برگشته‌ی معدن طلای آق‌دره‌ و معدن ذغال سنگ بافق، همان جیره‌ی «شلاق» تعلق گیرد، باشد که با این ترهیب و ترذیل، دیگر آبروی صنعت و تولید را نریزند و یا زیر تازیانه جان دهند و از این درماندگی و خجلت خلاصی یابند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۲
علی سلیمانیان

نظرات  (۵)

به نحوه جواب دادن شما میگم روی ... اسکی کردن
آز خودتان چیزی بگید نه کپی برداری

سلام

پاسخ شما دیگر مرا مطمئن ساخت که اطلاعات لازم و کافی را ندارید و زدید به روضه کربلا دو ماه عیدی و.... آقای محترم ! در مورد اصل خبر مطمئن نیستی سکوت کن !!! مگر مجبوری که بحرفی ؟؟؟؟؟ آقای محترم طفره نرو جواب بده .البته اگر جواب داری !

پاسخ:
لطفا به اعصابتان مسلط باشید
پاسخ شما به طور کامل داده شده
شمایید که هنوز ادعای کامنت اولتون رو هم محقق نکرده اید.
ضمن اینکه اگر حرفی ندارید مجبور نیستید حتما حرف بزنید.
من سوال جدیدی مطرح نکردم . منظورم از پرسشی بودن جمله این بود که آیا به همین اندک خبر ( 4 ماه حقوق معوق ) واقفی یا خیر ؟ از پاسخ شما متوجه شدم که مطلع نبوده و نیستید و جالب تر اینکه بین 2 ماه حقوق معوق و 4 مآه حقوق معوق برایتان علی السویه است .برادر جان !نمیدآنم در کدام نقطه از جهان زندگی می کنی . نمی دانم ایرانی یا خارج از ایران . گویا شما به محیط اقتصادی کشور آشنا نیستید .قیاس بین شلاق کارگران و استمداد طلب از کمیته امداد و به سخره گرفتن شان و منزلت کارگر با تیتر انتخابی آیا به حل مساله کمک میکند ؟ فرق شما با حزب کمونیست کارگران و جدایی خواهان و بدخوآهان نظام که از این خبر پرطمطراق یاد میکنند چیست ؟ برادر عزیزم می دانم که الحق علاقمندی خبر رسانی کنی و مانع از تضییع حقوق کارگر جماعت شوی اما یک توصیه برادران دارم و به عنوان برادر کوچک شما از شما استدعا دارم نه تنها در این خصوص که همیشه تا از اصالت خبر و یا یک رخداد اطمینان کامل حاصل نکردید از اظهار نطر در آن مورد خودداری کنید. شما مسئولیت اجتماعی دارید .اگر موضوع نامه کمک از کمیته امداد دسیسه بوده باشد آیا شما در نشر یک هیاهوی خبری که شان کارگر جماعت را مخدوش میکند سهیم نشده اید؟
زیاده عرضی نیست از اینکه پاسخ حقیر را دادید سپاسگزارم
پاسخ:
جناب! فقط این را عرض کنم که عیدی کارگران دقیقا دو برابر مبلغ حداقل دستمزدشان است. با احتساب مبلغ عیدی و دوماه فروردین و اردیبهشت که مسئولین کارخانه هم همین را میگویند، مبلغ معوقه دقیقا میشود چهار ماه.

الباقی حرفهایتان هم عاری از شرایط لازمه برای جواب دادن هستند و به وجدان خودتان وا میگذارم.
گام اول ، شما اطمینان دارید که کارگران 4 ماه حقوق نگرفته اند ؟

پاسخ:
قرار ما بر این بوده که بفرمایید بدون علم چه قضاوتی کرده و چه حقیقتی را در هاله ای از ابهام برده ام. نه اینکه شروع کنید به سوال جدید.

جوابتان را عرض میکنم اما در پاسخش منتظر خواهم بود به همان وعده نخستین عمل بفرمایید نه ادامه این شیوه.

اما جواب. آنچه رسانه منتشر کننده نامه از زبان کارگران نوشته همین حقوق چهار ماهه است. اما آنچه دست اندرکاران کارخانه اعلام کرده اند این است که حقوق کارگران تا پایان اسفند سال گذشته پرداخت شده و فقط عیدی آنان مانده است. از طرفی این نامه زمانی نوشته شده که از پایان سال 94 هم دو و نیم ماه میگذرد. یعنی کارگران اقل کم دو ونیم ماه حقوق و عیدی سال پیش را طلب دارند که چیزی حول و حوش همان چهار ماه میشود.

فارغ از این مسائل حقوق معوق آنان چه چهار ماه باشد و چه کمتر و چه بیشتر فرقی در صورت مساله رخ نمیدهد.
با سلام
شما را نمی شناسم ولی از قلمتان تا حدودی پیداست که منصف و عدالت خواه نیستید که اگر چنین بود در این وانفسای بنگاههای کذاب خبر پراکنی و تشدید و مشدد نمودن برخی اخبار در پی تحلیل حقیقت ماجرا می بودید. مایه تاسف است که برخی چون جنابعالی که به نظر میرسد از سر دلسوزی قلم می زنید اما نمی دانید که این قلم فرسایی نه تنها احیا ی حق نمیکند که موجب میشوید تا حقیقت در هاله ای از ابهام بماند . برادر جان ! چرا بدون علم و اطلاع قضاوت میکنی ؟
پاسخ:
سلام علیکم و رحمه الله

از ارسال نظرتان بسیار ممنونم.

خرسند خواهم شد اگر بفرمایید بدون علم چه قضاوتی کرده ام و چه حقیقتی را در هاله ای از ابهام برده ام. و ان شاء الله که موفق به جبران کردنش بشم.

با آرزوی توفیق روز افزون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی