تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

💠 درباره‌ی پساتلگرام

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۱۹ ب.ظ

تنها اتفاق مهمِ دوران پساتلگرام این است که این پیام‌رسان با انبوهی از مشترکان ایرانی، از دایره‌ی رسمی به حیطه‌ی غیررسمی می‌رود؛ مثل موسیقی و ماهواره و چیزهای دیگری ازاین‌دست. نه دسترسی مردم به این پیام‌رسان قطع می‌شود و نه حتی اگر هم قطع شود، پیام‌رسان‌های داخلی آلترناتیو تلگرام‌اند که مردم به آن‌ها روی بیاورند. تعرض به امکان دسترسی آزادانه‌ی مردم به رسانه و شبکه‌های اجتماعی هم تبعات روانی و اجتماعی خاص خود را دارد که دامنه‌ی آن غیرقابل‌پیش‌بینی است.

 

از سوی دیگر، توقف فعالیت کانال‌های وابسته به شخصیت‌ها و نهادهای رسمی، و متعاقبش خروج شماری از فعالین انقلابی طی روزهای گذشته فقط به‌منزله‌ی خالی کردن میدان و عقب‌نشینی است و هیچ جایی از معادلات را عوض نمی‌کند؛ حتی اگر جمهوری اسلامی بنا بر خواسته‌اش موفق شود هرگونه امکان دسترسی به این پیام‌رسان را مسدود کند، باز بازنده‌ی این میدان خود اوست. جنگ نرم، جنگ مواجهه است نه عقب‌نشینی؛ و این عقب‌نشینی اشتباهی است که متأسفانه بارها تکرار شده است.

 

 درهرحال تقلای جمهوری اسلامی برای انسداد تلگرام، عملاً نخواهد توانست مقصود حکومت را برآورد. تنها دستاورد آن این است که فقط کمی از رونق تلگرام کم خواهد شد و یا اصلاً از رونق خواهد افتاد؛ اما در هیچ صورتی، حکومت نفعی از این مسئله نخواهد برد. حکومت با اقدام به انسداد تلگرام، هم گسلِ مردم و حاکمیت را فعال کرد و هم قدرت چانه‌زنی‌اش با این پیام‌رسان را از دست داد. دورانِ پسا تلگرام، دورانِ مطلوب‌تر برای جمهوری اسلامی نیست.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۱
علی سلیمانیان

نظرات  (۲)

چه بدونم🙁
دیگه شما استادید در این  زمینه و تجربه های بسیار زیادی دارید شاید این چیزی که میخوام بگم از ذهن و دید منه و خیلیا اعتقاد نداشته باشن بهش ولی این فیلترینگ و محدودیت شاید به تغییر حکومت هم منجر بشه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی