تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

محض خنده

يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ

 

واردات الاغ

تیتر زده اند: «واردات 6 تن الاغ در دولت احمدی نژاد!» و در ادامه نوشته اند: «بحث واردات بی‌رویه کالا در دولت دهم طی 2 سال گذشته همواره مورد بحث بوده است اما نکته جالب این است که چرا درآمدهای حاصل از فروش نفت صرف واردت الاغ و دیگر حیوانات و محصولاتی که واردات آن فاقد توجیه است، شد

1. هر کس نداند فکر می کند واقعا این 6 تن الاغ مورد ادعا –که البته بر اساس جدول ارائه شده در خود خبر "الاغ یا قاطر" ذکر شده- چه حجم عظیمی از واردات را به خود اختصاص می دهد. با احتساب میانگین الاغ یا قاطر لاغر مردنی از قرار هر راس 500 کیلوگرم، نهایتا می شود 12 راس. و می گذریم از اینکه واردات این چهارپایان می توانسته مقاصدی چون ورود نژادهای اصیل برای تکثیر و یا به کارگیری در اموری خاص بوده باشد.

2. یعنی این روزنامه، آن قدر سخیف است و کفگیرش به ته دیگ خورده، که به چنین مضحکه گویی هایی روی آورده است و چند راس الاغ و قاطر را مساله کرده است برای اقتصاد یک دولت. واقعا بحث از مساله خانمان برانداز واردات گرایی که کمابیش گریبانگیر همه دولتها و بیشتر از همه دولت کنونی است، در این حد نازل و سخیف و مشمئز کننده پی گیری می شود؟!

3. همینمان هم مانده بود که از ورود این چند راس الاغ و قاطر هم ممانعت کنند و بعد اینها المشنگه راه بیندازند که آقا در مملکت آزادی نیست و نه تنها پای دولت مردان اروپایی از مملکت قطع شده، که الاغ ها حتی به کشور ممنوع الورود شده اند.

4. راستی فقط کسانی از حضور دیگران ناراحت می شوند، که آنها را رقیب خود می دانند و فکر می کنند که آنها آمده اند تا جای اینها را اشغال کنند. بالاخره حسادت های این جنسی هم هست. این قدرها ناراحتی ندارد که، فقط 12 راس هستند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۲
علی سلیمانیان

واردات گرایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی