تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

💠 آقای اتوبوسرانی! پاسخگو باش

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۲۲ ب.ظ

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی امروز به خبرنگاران گفته است شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با 49 میلیارد تومان بدهی، بزرگترین کارفرمای بدهکار به بیمه است.


نمی‌دانم این بدهی 49 میلیاردی، مشمول حق بیمۀ کارگران شرکتی ایستگاه‌های بی.آر.تی هم هست یا نه، اما اگر باشد باید از جناب مدیرعامل بپرسیم دیگر چه مصیبتی مانده است که سر این بخت‌برگشته‌ها نیامده؟ کارگری که در این سرما و گرما با دو برابر کار، یک برابرِ قانون کار حقوق می‌گیرد اگر قرار باشد برای تمدید دفترچۀ درمانی و آیندۀ بیمه‌اش هم با مشکل مواجه شود، چه باید بکند؟ 


بنا بر مصوبۀ هیئت دولت، پیمانکار طرف قرار‌داد با شرکت واحد اتوبوسرانی مکلف است کل مبلغ پرداختی به کارگران و مالیات و حق‌بیمۀ آنان را در حساب مشترکی با شرکت واحد واریز نماید و این مبلغ را تماما بر اساس لیست کارکنان پس از کسر مالیات و حق‌بیمۀ کارگران به آنان پرداخت کرده و رسید تسویۀ مالیات و بیمه را نیز به کارفرما ارائه کند. شرکت واحد اتوبوسرانی هم مکلف است حقوق کارگران پیمانکار را تماماً استیفا کند و در صورت تخطی پیمانکار از قانون، مراتب را به اطلاع مراجع ذی‌صلاح برساند؛ وظیفه‌ای که شرکت واحد اتوبوسرانی از آن سر باز می‌زند و این موجب شده است پیمانکار کارگرانش را استثمارکند.


فی‌الحال شرکت اتوبوسرانی شهرداری تبریز باید در خصوص بدهی 49 میلیاردی‌اش به بیمۀ تأمین اجتماعی، توضیح دهد و در قبال استنکاف از وظیفۀ نظارتی‌اش که موجب تضییع حقوق کارگران شده است، پاسخگو باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۱
علی سلیمانیان

نظرات  (۱)

چقدر زیاده بدهی اینا؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی