تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

۱ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

http://media.farsnews.com/Media/8808/ImageReports/8808110468/14_8808110468_L600.jpg

در نبرد آرمانی، تسلیم و صلح دو روی یک سکه اند و تو باید که هر آن در مبارزه باشی. جنگ آرمانی مبارزه ای ایستا نیست که با هر پیروزی از حمله باز ایستی و تو اگر چه پیروز میدان هم باشی، توقف یعنی که شکست خورده ای.

پیروزی در نبرد آرمانی چیزی نیست که در ادراک دنیال طلبان مآل اندیش بگنجد. فتحی است بسی فراتر از تفوق مادی و اگر چه شاید آن را نیز محقق کند. فتح آرمان هاست و آن در مخیله واقع گرایان جبر پذیر و محافظه کار محلی از اعراب ندارد.

شکست در نبرد آرمانی برای ما، هیچ جایگاهی از مفاهیم را اشغال نکرده است. نبرد آرمانی جنگی است بی شکست. تو همیشه پیروزی؛ اگر که آن را بی خردان عاقل نمای محاسبه گر در معادلات مادی و محاسبات جدول ضربی خود نیابند. شکست تنها در فرار از این جبهه است که رنگ حقیقت به خود خواهد گرفت.

***

انقلاب اسلامی، صحنه تفوق مستضعفان بر مستکبرین و فتح بزرگ آرمان گرایان است و 13 آبان نیز فتحی بزرگتر. فتوحاتی که دنیاطلبان منکر حقیقت را به بهت واداشته و تو گویی هنوز پس از گذشت بیش از سه دهه این بهت زدگی از چهره آنان رخت برنبسته است.

اما آیا عظمت این فتوحات به حدوث آنان است یا به دوام؟

ما اکنون تنها نمونه در عالم هستیم که هم نهضت داریم و هم نظام. در اندیشه های غیر آرمانی، نهضت تا زمانی پابرجاست که نظام را شکل دهد و از آن پس آرمان جای خود را به واقعیت می دهد. آنان نهضت و نظام را در طول هم دارند و ما در عرض هم. ما هم نظام جمهوری اسلامی را داریم و هم آنکه نهضت انقلاب اسلامی را و هر لحظه در حال انقلابیم؛ از بودها به بایدها. انقلاب اسلامی در عرض جمهوری اسلامی؛ و این یعنی آن که فتوحات ما، راه را بر آرمان های بزرگتر نبسته اند.

این را گفتم تا به بند پیشین آن پاسخ دهم. آیا عظمت این فتوحات به حدوث آنان است یا به دوام؟ هم به حدوث و هم به دوام. چه این که اگر فتوحات ما تداوم نداشت، این پیروزی ها نه تنها این قدر بزرگ به نظر نمی رسید بلکه اثری از آنان نمی ماند.

***

تسخیر لانه شیطان بزرگ و تحقیر استکبار، تنها واقعه ای در 13 آبان 58 نیست. ما سی سال است که هر لحظه در فتح لانه شیطانیم و در تحقیر استکبار. برای ما هر روز 13 آبان بوده است و این را می شود به وضوح از آن فهمید که ما امروز در کجا ایستاده ایم.

عزت امروز ما در گروه مبارزه است اما جبهه را باید شناخت. باید فهمید که شیطان در کجا لانه گزیده است و از دیوار کدام لانه باید بالا رفت. باید برای مبارزه با شیطان محیا بود. مبارزه با استکبار را باید به عظمت حماسه 13 آبان 58 – و حتی گسترده تر از آن- در هر جبهه ای پیش راند که تا نابودی کامل شیطان محقق نگردد، فتح الفتوح نخواهیم داشت. پیروزی نهایی تنها با فتح کامل آرمان هاست.

«تا کفر و شرک در جهان هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»

پیش به سوی فتح آرمان ها

سلام بر پیروزی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۸۹ ، ۰۷:۲۶
علی سلیمانیان