تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها


سید میثم صفائیان نماینده‌ی حزب‌اللهی و عدالتخواهِ رانندگان معترض به فساد و رانت در سیستم حمل و نقل کشور است که درخواستی صنفی دارند و نسبت به بی‌عدالتی در توزیع بار و شیوع رانت و رشوه در نظام حمل ونقل معترض‌اند. او هفته‌هاست که بازداشت شده و برایش پرونده‌ای امنیتی ساخته‌اند. در این میان فریاد دادخواهی رانندگان هم به جایی نمی‌رسد؛ نه کسی مشکلشان را گوش می‌کند و نه کسی به فریاد نماینده‌ی بازداشت‌شده‌شان می‌رسد.



اما ماجرا چیست؟


ماجرا از این قرار است که تا حدود دو سال قبل، پایانه‌ی بار بوشهر سیستمی داشته با عنوانِ «اعلان بار» که سالنی بوده است که به رانندگان به نوبت بار می‌داد. رانندگان به سوء استفاده‌هایی چون باردزدی، بی‌نوبتی و پارتی‌بازی در این سیستم اعتراض می‌کنند و مسئولین به جای حل مساله و رفع موارد فساد، این سیستم را کلا تعطیل می‌کنند.


اما اتفاقی که با تعطیلی این سیستم می‌افتد ده‌ها بار از فسادی که در سیستم «اعلان بار» وجود داشته بیشتر می‌شود. با تعطیلی این سیستم کار می‌افتد دست دلالان و بارنامه‌فروشان. دلال‌ها رشوه می‌گیرند و بار می‌دهند و دیگر هیچ شرکتی تعهدی در قبال توزیع عادلانه‌ی بارها ندارد. به راننده‌ای هفته‌ای سه سر بار می‌دهند و به راننده‌ای بیست روز یک سر بار.


رانندگان درخواست احیای سیستم «اعلان بار» می‌دهند اما هر چه درخواست می‌کنند گوش مسئولان بدهکار نمی‌شود. بعدها مسئولین امر، پی‌گیری مساله‌ی احیای سیستم را منوط به تشکیل «انجمن صنفی» می‌کنند. یک سال طول می‌کشد تا رانندگان بتوانند «انجمن صنفی» تشکیل دهند. اما «انجمن» هم هر تلاشی که می‌کند بی‌ثمر است.


چهارم فروردین‌ماه امسال، رانندگان به جای آن‌که شاهد عمل به وعده‌ی احیای سالن «اعلان بار» توسط مسئولین باشند، با صحنه‌ی عجیبی روبرو می‌شوند: تخریب سالن تعطیل شده‌ی «اعلان بار» با بولدوزر؛ و این یعنی اعلان بار بی اعلان بار.


رانندگان اعتصاب می‌کنند و از همان ابتدا ضمن اعلام رسمی التزامشان به انقلاب و نظام، صریحا اعلام می‌کنند که اعتراضشان کاملا صنفی است. با این حال نماینده‌ی آن‌ها بازداشت می‌شود و برایش پرونده‌ای امنیتی می‌سازند. کسی هم به اعتراض رانندگان توجهی نمی‌کند.



سوالی که مطرح است این است که سیدمیثم صفائیان به چه جرمی بازداشت شده است؟ آیا عدالتخواهی در نظر مسئولان، تبدیل به جرم امنیتی شده است؟ آیا در جمهوری اسلامی اعتراض صنفی و اعتراض به فساد که بنا به تصریح قانون اساسی حق و وظیفه‌ای همگانی است تبدیل به جرم شده است؟ اگر این‌گونه است لطفا مرا هم بازداشت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۲
علی سلیمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی