تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

سلام بر گریانه‌های خندوانه

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ

 

خندوانه

سلام بر خندوانه‌ی محبوب، که قهرمان‌های فراموش‌شده‌ی تاریخ حماسه و غرور کشورم را، از فراموش‌خانه‌های ذهن عافیت‌طلبِ ما بیرون کشید و آورد و نشاند در مقابل چشمانمان که فراموش نکنیم امروز اگر خنده‌ای بر لب هست، و اگر امنیتی، و هر چه که امروز هست، از صدقه‌سری زجرها و سوختن‌ها، و صدالبته دم برنیاوردن‌های این‌هاست. که فراموش نکنیم در گوشه‌های بیمارستان‌ها و بر روی تخت‌ها، اسطوره‌هایی داریم که در پیچ‌وخم زندگی روزمره، گمشان کرده‌ایم.

سلام بر خندوانه ی انقلابی و دوست‌داشتنی، که نگفت کار ما خنداندن است و بی‌دردی، و اهل درد را در زمانه‌ای که مدعیان دردمندی هم رها کرده بودند، به حال خودشان وانگذاشت. خنده بی‌درد را نپسندید و آمد و درست نشست در میانه‌ی درد. و چقدر هم با این گریانه‌اش عزیز و دوست‌داشتنی‌تر شد و بالید.

و هنر هم جز این نیست که از کنار دردها و رنج‌های آدمی، به هیچ بهانه‌ای نگذرد و سختی دردمندی را به عافیتِ بی‌دردی نسپارد و به قول امام عزیز صیقل دهنده‌ی «تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ» باشد.

یادمان انداخت که این انقلاب یادگار و میراث فداکاری‌های صدها هزار انسانی است که هرکدامشان به‌تنهایی، آن‌قدر بزرگ و باارزش هستند که افتخار یک تاریخ و یک ملت باشند.

و سلام بر آن‌ها که مردانه ایستادند و ابهت و جوانی و سلامت جسم و صحت روانشان را دادند تا وطن و انقلاب، در میانه‌ی یورش دژخیم گرگ‌ها بی‌دفاع نماند. با جان خود به جنگ توپ و تانک و موشک دشمن رفتند و نگذاشتند در ابن رویارویی نابرابر و در اوج تنهایی وطن، تاریخ ما گرد ذلت به خود بگیرد. ایستادند تا آنجا که می‌شد، و افتادند و باز اما ایستادگی و عشق در وجودشان جاودانه ماند.

سلام بر #‏خندوانه که عشق به وطن و غرور را در رگ‌های ما دوباره جاری می‌کند و پابرهنگان حماسه‌ساز را به خانه‌های ما میهمان می‌آورد تا فراموشمان نشود که ایرانی، ایستاده می‌میرد.

و سلام بر رامبد جوان!

و سپاس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی