تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

اسرائیل در محاصره انقلاب اسلامی

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰۷:۰۹ ق.ظ

سوت پایان تاریخ نواخته شده است و حکومت های تاریخ مصرف گذشته و دست نشانده در خاورمیانه و شمال آفریقا یکی پس ازدیگری در حال سقوط. خیزش عظیم ملت های مستضعف منطقه بر علیه استبداد و استکبار و فریاد بلند عدالتخواهی بر سر حاکمان گماشته نظام سلطه، از اثرات عمیق انقلاب اسلامی ما و رهبری نیم قرن نهضت اسلامی است که کاخ های مستبدان مستکبرپرست را به لرزه درآورده و خاومیانه و آفریقای شمالی را در آستانه شکل گیری نقشه ای جدید قرار داده است.

خاورمیانه جدید که با طراحی جهان غرب و صهیونیسم، قرار بود خاورمیانه ای دست نشانده و شریک جرم اسرائیل باشد، علیه این نقشه شوم شوریده و خاورمیانه ای اسلامی با نظام های مردمی در حال شکل گیری است.

انقلاب مردم تونس و سرنگونی حکومت سفاک بن علی و متعاقب آن انقلاب اسلامی مردم مصرکه حکومت صهونیستی نامبارک را در آستانه سقوط قرار داده است و گسترش تظاهرات مردم یمن و اردن علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی، و آغاز شکل گیری اعتراضات مردم در عربستان، الجزایر و لیبی و احتمال برخی تحرکات در بحرین، متحدان اصلی و یا به عبارتی تقریبا همه متحدان نظام استکبار در خاورمیانه و شمال آفریقا را دست خوش ضعف و سقوط قرار داده و به محاصره اسرائیل توسط جهان اسلام خواهد انجامید.

از طرفی اعتراض و تظاهرات مردم مظلوم فلسطین علیه محمود عباس، شریک خائن اسرائیل در فلسطین و سقوط دولت غرب گرای لبنان و روی کار آمودن دولت مورد حمایت مقاومت، سران جنایت پیشه اسرائیل را با چنان وحشت و کابوسی مواجه ساخته که به سمت گسست و فروپاشی در حرکت اند.

اما گذشته از این ها قطار انقلاب اسلامی مردم منطقه گر چه امری مبارک و رویدادی بسیار بزرگ است، لکن اصلی ترین ضعف و مساله پیش روی این انقلابات، ضعف رهبری است که اگر چه پیدایش رهبران متعدد و گاه خودخوانده و حضور گروه های مختلف در دوران کنونی، این ضعف را پوشش داده و نامحسوس ساخته است، اما در دوران ثبات سیاسی پس از انقلاب و ابتدای شکل گیری نظام جدید، به شدت خود را نمایان خواهد نمود و خطر نفوذ دوباره ایادی استکبار در لایه های حکومت را ممکن خواهد نمود.

البته نباید فراموش کرد که پس از وقوع این انقلابات بزرگ، حتی در صورت روی کار آمدن دوباره حکام دست نشانده صهیونیسم و نظام سلطه جهانی، هیچگاه نخواهند توانست نقش پیشین خود در منطقه و در داخل کشورها را ایفا نمایند و به دلیل عدم همراهی مردم با آن ها، دست یابی به ثباتی پایدار و غیر شکننده حداقل تا چندین سال پس از استقرار امکان پذیر نخواهد بود.

آن چه که مهم است این که اسلام خواهان و طرفداران انقلاب اسلامی ایران که قاطبه انقلابیون را به خود اختصاص داده اند باید با تدبیر و حل مساله سرنوشت ساز رهبری، مانع انحراف مسیر انقلاب و بازگشت دوباره سلطه استکبار گردیده و ابتکار عمل را در دست گیرند.

وجود گروه های متعدد اسلامی از جمله جنبش جمعیت اسلامی تونس و جمعیت اسلامی اخوان المسلمین در مصر و اردن و شیعیان گروه الحوثی در یمن و شیعیان عربستان که به دلیل وجود محدودیت ها و استبداد به صورت متشکل و منسجم عمل می کنند و شیعیان نظان مند بحرین به امیدها درباره آینده پیش روی این جنبش ها افزوده و انحراف آن را با تردید مواجه ساخته است.

محاصره اسرائیل با تکمیل پازل محاصره سیاسی توسط مصر از سمت جنوب و از شرق توسط اردن و استحکام بیشتر مقاومت در شمال از جانب لبنان و سست شدن تشکیلات دست نشانده خودگردان در داخل مرزهای فلسطین و از دست رفتن کانون های بزرگ سیاسی و اقتصادی در منطقه، اصلی ترین ثمره این رستاخیز عظیم ملت ها در بعد بین المللی است که منجر به فروپاشی قریب الوقوع اسرائیل خواهد شد.

گروه های متعدد اسرائیل در داخل با از دست دادن متحدان اصلی خود در همسایگی و در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و با تقویت مقاومت و شکل گیری زنجیره مقاومت سیاسی، و با توجه به ضعف رهبری و از دست دادن ابتکار عمل در منطقه و پیدایش و وخامت اختلافات عمیق داخلی، اسرائیل را دچار اعتراض صهیونیست های داخل مرزهای فلسطین اشغالی و شهرک نشینان نموده و ثبات نسبی سیاسی در اسرائیل را به بحران مشروعیت درونی بدل خواهند نمود که در نهایت حتی در صورت ورود نخبگان سیاسی به عرصه رهبری اسرائیل و کمک های همه جانبه غرب و اتخاذ تدابیر ویژه از نوع صهیونیستی، اسرائیل بیش از چند سال نخواهد توانست به حیات خود ادامه داده و دچار استحاله در منطقه و فروپاشی از درون خواهد گردید.

خاورمیانه بزرگ اسلامی و عاری از اسرائیل، افق پیش روی ملت های مسلمان منطقه است که عامل اصلی پیدایش آن انقلاب اسلامی و رهبری نیم قرن نهضت اسلامی در ایران است که در آغاز آن قرار داریم و انشاالله پس از آن نیز شاهد انزوای معدود حکومت های مستبد غربی در منطقه و خیزش ملت ها علیه آن ها نیز خواهیم بود.

http://media.farsnews.com/Media/8408/ImageReports/8408040437/8_8408040437_L600.jpg

از هم گسیختگی ابرقدرت شرق که حتی تصور آن نیز برای هیچ کس ممکن نبود اگر چه بر اثر تبلیغات رسانه ای غرب در اثر جنگ سرد چند ساله امریکا معرفی می شود، اما به اذعان خود نظریه پردازان روس و حتی غربی، اصلی ترین عامل آن انقلاب اسلامی در ایران و پیدایش نظام جمهوری اسلامی و رهبری نظام اسلامی است که این همان علت وحشت جهان غرب و نظام استکبار از جمهوری اسلامی ایران است که انشاالله با فروپاشی اسرائیل به عنوان قبله استراتژیک استکبار و قطب نظام سلطه، آینده پیش روی بشریت، جهانی عاری از استکبار و استبداد و استعمار و وراثت مستضعفان عالم و امامت آنان خواهد بود.

«وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین»

 

نوشته شده برای روزنامهوطــــن امـــروز

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۰۴
علی سلیمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی