تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

یادداشت‌های علی سلیمانیان

تصریح

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیرا

شما را چه شده است که در راه خدا به مقاتله برنمی‌خیزید؟ در حالی که مردان و زنان و کودکان مستضعف صدا می‌زنند: پرودگارا! ما را از این آبادی که اهلش ظالم است نجات بده! و برای ما از جانب خودت ولی‌ای برگزین و برایمان از سوی خویش یاری‌گری قرار بده! (قرآن کریم؛ سورۀ نساء، آیۀ 75)

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

تصریح در تلگرام: t.me/tasrih
تصریح در تام‌تام: tt.me/tasrih
تصریح در ایتا: eitaa.com/tasrih
تصریح در سروش: sapp.ir/tasrih
تصریح در بله: ble.im/tasrih
تصریح در گپ: gap.im/tasrih
🔸
ایمیل: tasrih.ir@gmail.com

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●

مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی(ع) بود، به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت، تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم.

معلم شهید غلام‌علی پیچک

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

شارلاتانیسم مارتین لوتری

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۸۹، ۱۰:۱۹ ق.ظ

 «روی سخنم با کاتولیک ها است، اگر از این که مرا کافر بنامند خسته شده اند، بهتر است مرا یهودی بنامند.» این گفته از مارتین لوتر است. او معتقد است «یهودیان، حامل برترین خون ها در رگ های خود هستند و روح القدس به واسطه آن ها کتاب مقدس را به اقصی نقاط دنیا برد» و آن ها را «اربابان حقیقی» و غیر یهودیان را «سگان جیره خوار اربابان حقیقی» نامیده است. این دست تفکرات، بعدها به شکل گیری جریانی صهیونیستی در درون پروتستان منجر شد.

لوتر با انجام رفرم مذهبی مورد نظر خود، انشعابی بزرگ در آئین مسیحیت پدید آورد. پیروان لوتر «پروتستانتیست» نامیده شدند و تدریجاً پروتستانتیزم (مکتب اعتراض) مسیحی به عنوان یک شعبه مسیحیت مخالف کلیسای کاتولیک در برابر آن قرار گرفت. لوتر و پس از او دیگر پروتستانتیست های مسیحی، آئین مسیحیت را به گونه ای دنیوی تر از گذشته و در خدمت «عهد عتیق» و همسو با افق های سکولاریسم و مدرنیته و سرمایه سالاری تفسیر می کردند و بدین سان آن را در افق روی کرد اومانیستی قرار دادند.

 «صهیونیسم مسیحی» (Christian Zionism) عنوان جریان نوظهور سیاسی در میان پروتستان های مسیحی موسوم به «جریان مبلغان انجیل» در آمریکا و انگلیس است که با دست آویز قرار دادن نظریه «انقراض حتمی یهود» کوشیده است تا جریان مسیحی ضد صهیونیسم و ضد یهود را به نفع صهیونیسم مصادره کند. این نظریه معتقد است پیامد گناه قتل مسیح آن است که یهودیان پس از بازگشت مسیح به ایشان ایمان می آورند و دیگر چیزی به نام یهودیت در جهان وجود نخواهد داشت. از این روی نه تنها سیاست و اقتصاد، که حتی عقیده خود را نیز تماماً به خدمت صهیونیسم درآورده اند. «مسیحیت صهیونیسم» بر بقای یهودیان و بازگشت آنها به سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید می ورزد و و استمرار حاکمیت یهود بر سرزمینهای اشغالی را دفاع از منافع خود می داند. و این گونه است که تعصب به صهیونیسم در میان این به ظاهر مسیحیان، حتی بیش از صهیونیست های یهودی مقیم اسرائیل و آمریکا است. و در واقع پروتستانیسم همان صهیونیسم در لفافه مسیحیت و بیشتر یک مکتب اومانیستی سیاسی است تا یک مذهب و جریان دینی.

 

***

طرح سناریوی کثیف جسارت به قرآن شریف توسط یک کلیسای پروتستان متعلق به «جریان مبلغان انجیل» و شارلاتان بازی شماری از «مسیحیان صهیونیست» و اهانت های صورت گرفته پیشین به صاحت قدسی پیامبر اعظم –صلی الله علیه و آله- و جنایت علیه مقدسات اسلام و اسلام هراسی به بهانه آزادی بیان، سناریوی تماماً سیاسی و در خدمت صهیونیسم جهانی است و اگر نه آیا پیروان هیچ دین توحیدی به خود چنین اجازه ای می دهند که به مقدس ترین صور زمینی وحی یعنی قرآن، چنین جسارت بی شرمانه ای روا دارند؟ چه این که قرآن شریف به عنوان کامل ترین و تنها کلام تحریف نشده وحی اجازه جسارت به ادیان آسمانی پیش از خود را نیز نداده و حتی حقوق مسیحیان و کلیمیان و سایر ادیان توحیدی رابه رسمیت شناخته است.

انعکاس:تریبـــــون آزاد  وطن امــــــــروز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۲۸
علی سلیمانیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی